1 VI 2008 r. Pielgrzymka do sanktuariów północnej Polski i do Wilna
Wpisany przez Administrator

1 czerwca w niedzielę wyruszyła pielgrzymka autokarowa z naszej parafii i parafii św. Jadwigi w Gryfowie Śląskim do Wilna. Przewodnikami duchowymi byli ks. Proboszcz Ryszard Trzósło i ks. Dziekan Krzysztof Kurzeja.
  Po całonocnym podróżowaniu dotarliśmy do Sanktuarium w Gietrzwałdzie, jedynym w Polsce uznanym Przez Kościół miejscu objawień Matki Bożej. Po zwiedzeniu sanktuarium uczestniczyliśmy we Mszy świętej odprawianej przez naszych Księży w intencji wszystkich pielgrzymów.
  Kolejnym miejscem naszej pielgrzymki była Święta Lipka, w której znajduje się najpiękniejszy kościół barokowy w północnej Polsce. W jego wnętrzach wysłuchaliśmy koncertu organowego.
  Na pierwszy nocleg dotarliśmy do Augustowa, a rano przez przejście graniczne w Ogrodnikach wjechaliśmy na Litwę. Wilno urzekło nas pięknem polskiej tradycji i kultury, a ślady polskości widać na cmentarzysku w Ponarach i wileńskiej Rossie. Niezapomnianym przeżyciem była Msza święta przed obrazem Matki Boskiej Ostrobramskiej i wspólne zwiedzanie starego miasta, katedry z relikwiami św. Kazimierza i wileńskich kościołów.
  W kolejnym dniu pielgrzymowania przeszliśmy śladami Adama Mickiewicza, podziwialiśmy piękno kościoła św. Piotra i Pawła, Zaułku Bernardyńskiego, a po Mszy świętej w Kościele św. Ducha żegnaliśmy Wilno jadąc w stronę Polski. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Troki i dotarliśmy do Sejn na nocleg.
  Po rannej Mszy świętej w Sanktuarium Matki Bożej Sejneńskiej wyjechaliśmy do domu. Po drodze odwiedziliśmy Studzieniczną - miejsce pobytu papieża Jana Pawła II w czasie Pielgrzymki do Ojczyzny, kiedy to powiedział: ''Byłem tu wiele razy, jako papież - po raz pierwszy i chyba ostatni''.
  Spacer po Starym Mieście w Warszawie - to ostatni akcent naszej pielgrzymki, po którym pełni wrażeń szczęśliwie dotarliśmy do Lubomierza i Gryfowa Śląskiego.
  Dziękujemy organizatorom Pielgrzymki i Pielgrzymom za modlitewną i radosną atmosferę, kierowcom - za bezpieczną podróż i Panu Stanisławowi Kotowi za troskę o naszych Pielgrzymów.

Więcej zdjęć...

Tu jesteś

Start AKTUALNOŚCI 2008 r. 1 VI 2008 r. Pielgrzymka do sanktuariów północnej Polski i do Wilna